تنمية الانتماء للوطن باستخدام المتحف الافتراضي لاطفال الروضة ضعاف السمع

نوع المستند : Original Article

المؤلف

کلية التربية النوعية - جامعة بنها

المستخلص

يهدف البحث الحالي الى تنميه الانتماء للوطن لاطفال الروضه ضعاف السمع باستخدام المتحف الافتراضي ،تکونت عينه الدراسه من(7) اطفال من اطفال الروضه ضعاف السمع بمؤسسه ابتسم لتاهيل ذوي الاحتياجات الخاصه بمدينه بنها محافظه القليوبيه، التي تتراوح اعمارهم

بين( 5-7سنوات )

واستخدم الباحثون الأداة التالية – مقياس الانتماء للوطن المصور (اعداد الباحثون )

نتائج الدراسة:فعالية استخدام المتحف الافتراضي في تنمية الانتماء للوطن لاطفال الروضه ضعاف السمع.

The current research aims to develop belonging to the homeland for children of the kindergarten with hearing impairments, the sample of the study consisted of (7) children of the kindergarten with hearing impairments in the institution Smile to qualify the needs of the special needs of the city of Banha province of Qalybia, which is between the ages of 5-7 years .

the researcher used the following tool - measure of belonging to the homeland illustrated (preparing researcher)

. Results of the study: The effectiveness of the use of the virtual museum in the development of belonging to the homeland for the children of the kindergarten with hearing impaired.

الكلمات الرئيسية